luni, 1 februarie 2016

Tort zebra cu limette si zmeura la Provocarea secreta


Oh, da, am facut-o din nou! Cum ce? Am ales o reteta de tort. Pai, am recunoscut si aici, dar si pe Facebook ce antitalent la decorare torturi sunt. Asta nu inseamna ca ar trebui sa ma opresc la constatare si sa nu fac nimic. Credeti-ma, am ambitie in cantitati decente, am exersat, dar am doua maini stangi! Am cateva retete care sunt speciale ca si tehnologie sau ca idee, dar la partea cu decoratul... In fine, ajunge cu cenusa in par! Am optat pentru aceasta reteta la Provocarea secreta din prima luna a anului 2016 pentru ca m-a incitat ideea. Gazda este Aura Carolina Popa si sortii mi-au repartizat blogul lui Carmen Manu. Pe Carmen ma pot lauda ca o cunosc putin din mediul virtual, iar anul trecut in decembrie ne-am cunoscut si face-to-face la Blogger Winter Confference. Am ales tortul acesta pentru ca mi s-a parut interesanta ideea. Normal ca dupa ce facusem mai bine de jumatate si eram la crema de zmeura am constatat ca zmeura din congelator nu este suficienta, crema fiind cu gelatina nu mai putea astepta asa ca am inlocuit-o cu gem de zmeura facut de mine - ca tot aflasem eu ca daca folosesti ca sa colorezi fructe si legume procesate termic culorile vor fi mai intense. O maaaare gogorita, pe cuvant! Dar, am pastrat reteta ca sa va arat ideea, dar nu numai! Gustul este foarte bun, iar combinatia de limette si zmeura in creme pe baza de branza a fost o surpriza placuta!

La dieta se consuma o feliuta, chiar daca tortul este foarte bun!
Reteta pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie pentru o forma rotunda de 26 cm de:

pentru blat
2 oua
100 g zahar
100 g faina
un praf de sare
1 lingurita coaja de lamaie (confiata am avut eu)

pentru creme
4 galbenusuri
200 g zahar
250 ml lapte
20 g gelatina granulata pentru aspic + 100 ml apa rece pentru inmuiere
500 g ricotta
200 g crema de branza
sucul si coaja de la o limette
250 g (aproximativ) gem de zmeura
500 ml smantana de frisca

pentru decor
coaja de limette razuita proaspat
aschii de ciocolata topita si racita pe hartie de copt

Intai am preparat blatul. Albusurile cu sarea le-am batut bine si apoi am adaugat treptat zaharul pana s-a format o bezea teapana. Galbenusurile le-am amestecat cu coaja de lamaie si le-am adaugat in etape cu faina prin amestecare cu o paleta. 





Am pus compozitia in forma de tort tapetata cu hartie de copt si am pus la copt in cuptor preincalzit la 175-180 de grade pentru circa 25 de minute. Trebuie ca pandispanul sa se rumeneasca usor in obraji, nu sa se arda!


Dupa coacere blatul se scoate din forma si se lasa la racit pe gratar. Aceeasi forma cu margini detasabile se unge cu ulei numai pe lateral si se face un inel suplimentar de hartie, inaltat, ca sa nu se reverse crema. Se pun galbenusurile pentru crema intr-un vas cu zaharul si laptele si se fierb la foc mic, amestecand incontinuu cu o lingura de lemn ca oul sa nu se coaguleze si sa se formeze o compozitie usor legata, care doar glazureaza lingura. 


Se lasa sa se racoreasca vreo 10 minute, timp in care gelatina se lasa la inmuiat in 100 ml apa rece.

Se adauga apoi gelatina in crema fierbinte de oua si se amesteca bine cu un tel para ca sa se topeasca si sa se amestece bine. Cat timp se raceste, se trece la amestecarea cremei de branza cu ricotta si se bate smantana de frisca pana se obtine o spuma tare.


Se adauga in crema de oua cu gelatina racita, doar vag calduta, amestecul de branza si frisca batuta in etape si amestecand usor cu un tel sau paleta.



In doua vase incapatoare si cu ajutorul unui polonic se imparte crema in doua parti cat se poate de egale. Intr-un vas se va adauga zeama si coaja de la o limette, iar in celalalt gemul de zmeura. Se vor amesteca usor cele doua compozitii aflate in vase separate pentru omogenizare.


Apoi, se va lua forma unsa si pregatita, se va pune blatul de pandispan la loc si se va turna crema, alternativ cu polonicul, cand din crema cu limette, cand din cea cu zmeura. Fiecare polonic de crema se pune in centru, ca sa se disperseze in raze ca la prajitura zebra.


Cand s-au terminat cremele se scutura foarte usor forma ca sa se indrepte la suprafata si se pune tortul la frigider ca cele doua creme pe baza de gelatina sa se inchege bine. Cel mai bine este sa stea la rece de seara pana dimineata.  Dupa scoaterea din forma si translatarea pe platou eu am ornat cu ciocolata topita si racita pe hartie de copt - fie in congelator, fie afara la ger, depinde cand preparati tortul si ce vreme e! - si coaja proaspat razuita de limette.

Sper sa va placa ideea pe care am preluat-o de la Carmen!

Va garantez ca o sa va surprinda acest tort, nu va fi foarte dulce, va avea un aer de prospetime deosebit!


Daca optati pentru varianta cu zmeura proaspata e posibil sa va iasa contrastul intre creme mult mai evident, dar aroma - avand in vedere sezonul - nu o va egala pe cea data de gem!

3 comentarii:

  1. Multumesc Elena de apreciere. Tortul tau arată bestial iar despre gust nu ma îndoiesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat sa scriu încă odată cat de mult admir si apreciez descrierea rețetelor tale. Respect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu iti multumesc mult, Carmen! Tortul a fost grozav, chiar daca am fost nemultumita de faptul ca nu a fost contrastul atat de evident intre creme. Cat despre explicatul retetelor pas cu pas, asta a fost solutia aleasa cand m-am decis sa fac blogul si vine din faptul ca de multe ori am spus ce contine un preparat si am presupus ca stie fiecare lucruri de baza dar eram intrebata cum am facut. Sa nu razi, dar am spus ce contine o salata si am fost intrebata cum am facut-o :)))) Am capatat o obsesie sa explic lucruri simple si nu-mi este intotdeauna usor, mai uit si eu sa specific vreun mic amanunt. Dar, cei care vad scaparile ma intreaba si eu le raspund. Te imbratisez cu drag!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails