duminică, 26 ianuarie 2014

Briose cu zmeura la "Provocarea secreta"


A inceput un nou an, cu noi provocari in fata noastra, cu noi sau mai vechi asteptari. Sper sa fie din cele mai bune. La "Provocarea secreta" de care stiti deja ca e "vinovata" Ama, gazda din luna ianuarie este Simona. Blogul pe care sortii mi l-au harazit este al unui domn care este printre putinii reprezentanti ai sexului tare care a aderat la ideea noastra si a vrut sa participe, Cristian. Am cautat putin, pentru fiind dupa sarbatori cand am tot facut diverse lucruri, eram indecisa. M-am hotarat asupra acestor briose, dar am avut problema sa gasesc mure congelate si aproape decisesem sa renunt si sa aleg altceva. O vizita la un magazin apropiat m-a ajutat si am ales sa le fac cu zmeura. Mare lucru nu am modificat la reteta, dar am constatat ca aluatul mi-a iesit diferit la consistenta decat originalul. Norocul meu ca au iesit excelente - pufoase, nu foarte dulci si aromate placut de la zmeura. Deci... le recomand din toata inima!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru 12 bucati:
250 g faina alba
120 g zahar
5 g praf de copt
coaja de lime razuita proaspat
70 g unt topit, caldut
80 ml lapte (eu am pus batut nu dulce, poate de aici mi se trage consistenta!)
2 oua
120 g branza dulce de vaci, scursa bine
zmeura congelata am pus cate 2 in fiecare briosa
2 linguri de pelete de ciocolata pentru briose
zahar pudra pentru pudrat pe deasupra, doar o boare

Am pus faina, zaharul, praful de copt si razatura de lamaie intr-o casoleta si le-am amestecat.


Am pus in bol laptele, ouale, untul topit (ramas usor de tot caldut).

Am batut lichidele cu un tel si am adaugat amestecul de faina. A rezultat ceva destul de consistent, mai tare decat la cake. Am adaugat branza sfaramata in acest aluat si am omogenizat bine.

Am uns cu putin unt moale formele de silicon. Am pus cate o lingurita plina de aluat, am pus zmeura inghetata si peletele de ciocolata cateva in fiecare forma, iar deasupra am pus alta lingurita plina de aluat.



De ce vedeti forme diferite? Pai nu am gasit toate formele de silicon si am mai folosit una primita cadou care are 4 grupate. Asa ca am avut de diferite forme, dar toate au iesit excelente la gust. Formele le-am pus pe gratat in tava si am dat tava la cuptor preincalzit la 180 de grade cam 30 de minute.


Cand s-au rumenit usor deasupra le-am scos, le-am pus pe gratar la racit si apoi le-am pudrat cu zahar.

Sunt tare bune si nu foarte dulci.

Ce ziceti de ele?

Ce frumusele sunt!

Ca sa nu ziceti ca va mint, iata cat sunt de pufoase




10 comentarii:

  1. Arata incredibil de frumusele si pufoase! Sunt de mult in cautarea unui asemenea aluat, nu foarte moale, mai degraba aerat si pufos. O sa le incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iubita, are consistenta unei mamaligi mai degraba acest aluat. Cred ca de la laptele batut, pentru ca orighinalul parea mai fluid. Eu am fost incantata ca nu sunt gretos de dulci, se poate pudra cu zahar din abundenta pentru cine doreste mai dulce. Cred ca ies cu orice fructe de padure congelate (sau proaspete in sezon) la fel de bune. Formele micute mi-au placut la nebunie, parca erau niste ciupercute briosele.

      Ștergere
  2. Elena ti-am "furat"reteta ca prea frumoase si pufoase arata!!multumesc si duminica placuta in continuare!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur foarte mult, as fi incantata daca or sa va placa. Sper sa nu va sperie aluatul ca o mamaliguta la consistenta, dar ies foarte pufoase si bune daca sunt facute cu lapte batut, nu cu lapte dulce ca in originalul retetei. Eu am vrut ceva nu foarte dulce si au iesit excelente asa. Iar cine vrea mai dulce, poate pudra cu darnicie peste briose.

      Ștergere
  3. Ce bunatati micute, dragute si delicioase! Ador briosele, iar de zmeura ce sa mai vorbim.

    RăspundețiȘtergere
  4. fiti amabila doamna Elena se pot face si fara brinza de vaci?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nttt, nu, nu sunt la fel de gustoase, si nici nu mai sunt la fel de pufoase. Se poate cu ricotta, urda dulce insa, daca vrei ca alternativa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunate , pot folosi iaurt natural de la Danone sau trebuie lapte batut? Alina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este de preferat laptele batut. Iaurtul specificat(si nu numai) are multa gelatina in el si nu garantez ca rezultatul va fi la fel de bun

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails